flagi

Spółka Wiskol 1 Sp. z o.o. ma za nadrzędny cel wykonywanie działalności związanej
z naprawą pojazdów kolejowych przy zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa.

Dzięki wdrożonemu Systemowi Zarządzania Utrzymaniem MMS, zgodnie z Rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2019/779 z dnia 16 maja 2019 r. ustanawiające szczegółowe przepisy dotyczące systemu certyfikacji podmiotów odpowiedzialnych za utrzymanie pojazdów zgodnie
z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/798 oraz uchylające rozporządzenie Komisji (UE) nr 445/2011
zapewniamy, że wszystkie nasze pojazdy kolejowe, są utrzymywane zgodnie z dotyczącymi ich systemami utrzymania oraz z obowiązującymi wymogami prawnymi, w tym z planami utrzymania oraz postanowieniami TSI.

Poprzez wdrożenie i utrzymanie Systemu Zarządzania Utrzymaniem MMS pragniemy osiągnąć:

  • Naprawy pojazdów kolejowych i wszelkich pojazdów szynowych na najwyższym poziomie bezpieczeństwa zgodnie z wymogami TSI i innymi wymaganiami prawnymi;
  • Wzajemne zaufanie pomiędzy Spółką a Zarządcami Infrastruktury, przewoźnikami kolejowymi, UTK, EUAR;
  • Precyzyjne planowanie realizacji napraw pojazdów kolejowych;
  • Nadzór nad dokumentacją utrzymaniową w celu dokonywania jej ciągłej aktualizacji;
  • Zapobieganie zagrożeniom i zdarzeniom kolejowym poprzez ciągłą analizę danych pochodzących ze zdobytych doświadczeń, w tym danych z eksploatacji, incydentów
    i wypadków
    ;
  • Korzystanie z usług sprawdzonych dostawców;
  • Bezpieczeństwo użytkowników naszych pojazdów kolejowych oraz innych uczestników systemu kolejowego (przewoźników kolejowych, zarządców infrastruktury, dostawców, użytkowników bocznic itp.);
  • Zadowalający poziom wskaźników bezpieczeństwa;
  • Ciągłe podnoszenie kwalifikacji personelu odpowiedzialnego za naprawy pojazdów kolejowych;
  • Stałą poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy poprzez odpowiednie zaopatrzenie stanowisk pracy w narzędzia, materiały i odpowiednie części zamienne itp.;
  • Stałą identyfikację zagrożeń i minimalizację wszystkich rodzajów ryzyka związanego
    z utrzymaniem pojazdów kolejowych;

Tak zdefiniowaną i rozumianą politykę MMS wraz z całą załogą zobowiązujemy się realizować poprzez stałe aktualizowanie jej treści, umieszczenie jej w miejscu ogólnie dostępnym oraz ciągłe doskonalenie całego Systemu Zarządzaniem Utrzymaniem MMS.